5.2. Blaze Client/AccessNow利用時のエラー¶
Blaze Clientやブラウザ(AccessNow)からのAccessServerへのログイン時、また、公開アプリケーションや公開デスクトップへの接続時にエンドユーザに表示されるエラーを記載しております。
注意
ご利用のBlaze ClientやAccessServerのバージョンによって、表示されるメッセージが異なる場合があります。 下記はエンドユーザに表示されるエラーの一部となりますので、下記以外のエラーが表示されることもあります。下記にないエラーが表示されBlaze ClientやAccessServerの利用ができない場合は、弊社サポートセンターへお問い合わせください。
内容 | Blaze | AccessNow |
接続ユーザー名が間違っている場合 | Your Username or Password are either incorrect or expired. If this problem persists, please contact your system administrator - (error 0x22) | The remote host requires (NLA) Network Level Authentication. Please make sure that Username and Password are entered |
接続ユーザのパスワードが間違っている場合 | Your Username or Password are either incorrect or expired. If this problem persists, please contact your system administrator - (error 0x22) | Your Username or Password are either incorrect or expired. If this problem persists, please contact your system administrator - (error 0x22) |
ADがダウンしている場合 | Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator | Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator |
ADのユーザーが無効化されている場合 | Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator | Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator |
ADのユーザオブジェクトのパスワードがブランクの場合 | The remote host requires (NLA) Network Level Authentication. Please make sure that Username and Password are entered | The remote host requires (NLA) Network Level Authentication. Please make sure that Username and Password are entered |
(AccessServerのOSが参照している)DNSサーバがダウンしている場合 | Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator | Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator |
AccessServerサービスがダウンしている場合 | Unable to connect to Ericom Access Server 「<AccessServerアドレス:3399>」 | ※AccessNowログイン画面へアクセスできない。 |
ClientPC-AccessServer間で必要なポートで疎通できない場合 | Unable to connect to Ericom Access Server 「<AccessServerアドレス:3399>」 | ※AccessNowログイン画面へアクセスできない。 |
AccessServerの証明書が破損している場合 | Unable to connect to Ericom Access Server 「<AccessServerアドレス:3399>」 | ※AccessNowログイン画面へアクセスできない。 |
AccessServerライセンスが期限切れの場合 | Licensing Error: Check with your System Administrator (Error code:BLZ-10) | Licensing Error: Check with your System Administrator (Error code:AN-10) |