5.2. Blaze Client/AccessNow利用時のエラー

Blaze Clientやブラウザ(AccessNow)からのAccessServerへのログイン時、また、公開アプリケーションや公開デスクトップへの接続時にエンドユーザに表示されるエラーを記載しております。

注意

ご利用のBlaze ClientやAccessServerのバージョンによって、表示されるメッセージが異なる場合があります。 下記はエンドユーザに表示されるエラーの一部となりますので、下記以外のエラーが表示されることもあります。下記にないエラーが表示されBlaze ClientやAccessServerの利用ができない場合は、弊社サポートセンターへお問い合わせください。

内容 Blaze AccessNow
接続ユーザー名が間違っている場合 Your Username or Password are either incorrect or expired. If this problem persists, please contact your system administrator - (error 0x22) The remote host requires (NLA) Network Level Authentication. Please make sure that Username and Password are entered
接続ユーザのパスワードが間違っている場合 Your Username or Password are either incorrect or expired. If this problem persists, please contact your system administrator - (error 0x22) Your Username or Password are either incorrect or expired. If this problem persists, please contact your system administrator - (error 0x22)
ADがダウンしている場合 Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator
ADのユーザーが無効化されている場合 Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator
ADのユーザオブジェクトのパスワードがブランクの場合 The remote host requires (NLA) Network Level Authentication. Please make sure that Username and Password are entered The remote host requires (NLA) Network Level Authentication. Please make sure that Username and Password are entered
(AccessServerのOSが参照している)DNSサーバがダウンしている場合 Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator Your Password is either expired or must be changed before logging on the first time. Please update your password. If this problem persists, please contact your system administrator
AccessServerサービスがダウンしている場合 Unable to connect to Ericom Access Server 「<AccessServerアドレス:3399>」 ※AccessNowログイン画面へアクセスできない。
ClientPC-AccessServer間で必要なポートで疎通できない場合 Unable to connect to Ericom Access Server 「<AccessServerアドレス:3399>」 ※AccessNowログイン画面へアクセスできない。
AccessServerの証明書が破損している場合 Unable to connect to Ericom Access Server 「<AccessServerアドレス:3399>」 ※AccessNowログイン画面へアクセスできない。
AccessServerライセンスが期限切れの場合 Licensing Error: Check with your System Administrator (Error code:BLZ-10) Licensing Error: Check with your System Administrator (Error code:AN-10)